O muzyce - subiektywnie, osobiście, emocjonalnie.

piątek, 10 września 2010

Stare na nowo

Nie sądziłam, że po moim ciągu związanym z soundtrackiem do Blade Runnera, tak szybko pojawi się nowa muzyka. I to dosłownie z dnia na dzień. A było to dokładnie tydzień temu, kiedy stałam przed lustrem z nożyczkami i ciachałam swoje długie pukle:) W radio usłyszałam dosłownie ostatnie kilkanaście sekund jakiejś ballady. Od razu pomyślałam, że musi być to jakiś utwór z lat osiemdziesiątych, moich ukochanych. No i nie myliłam się, bo pan Niedźwiecki, który też kocha się w tej epoce powiedział, że była to piosenka znanego zespołu z tamtych lat - Mr.Mister. Uzmysłowiłam sobie, że ten popularny,amerykański band znałam dotąd tylko z jednej piosenki. Genialnej piosenki. "Broken Wings".


Postanowiłam poznać nieco bardziej ich twórczość. No cóż. Dużo tu szybkiego, prostego, radosnego rocka. Dużo naleciałości z country i takiego trochę  pitu pitu. Sporo męczących utworów kojarzących mi się z panami w tirach, którzy umilają sobie drogę słuchając ich płyt. Okazało się także, że są tu piosenki które jednak kojarzyłam z radia, ale nie wiedziałam,ze oni to oni. Ale, ale. Jak zwykle moje ucho wyłapało kilka utworów, którymi zasłuchuję się od kilku dni non stop. Jest w nich energia, ale też i ta charakterystyczna dla lat ' 80  melodyjność, niby prosta, a jednak jakaś piękna. Taka, którą lubię.


"Into My Own Hands"* zaczyna się jak utwór reggae, później, z pozytywnych dźwięków przemienia się w bardziej ostre tupnięcie, aby zakończyć się pięknym (dokładnie w 4 minucie i 30 sekundzie) "ooooooooooooh" :)

"Welcome To The Real World"* podobnie - zwrotka jakaś taka radosna, refren bardziej poważny, tak samo jak i tekst. Witajcie w Prawdziwym Świecie.

No i "Run to her"*, która zainspirowała mnie to dalszych poszukiwań. Delikatna, piękna, ale i nieoczywista, Dźwięk, w momencie w  którym wydawałoby się, że wybrzmi inaczej, nagle schodzi w zupełnie inne tony. Ciekawe.

Tak oto moja sympatia do Mr Mister została powiększona o kilka piosenek, które z kolei stały się moimi osobistymi hymnami nadchodzących wielkich zmian...
  

*Wszystkie utwory, o których pisze autorka można odnaleźć na genialnym portalu www.youtube.com....;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz